عضویت در باشگاه قاجر

اعضای باشگاه در اغچه دربند تازه آباد خرداد 1389

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

دو نفز ار اعضای هیئت و گروه قاجر روز جمعه 12 آبان به قله 4107 متری قله ناز صعود نمودند.
گزارش برنامه را در ادامه مطلب بخوانید...

تاریخ اجرای برنامه : 12آبان 1391

شرکت کنندگان (آقایان) : مجتبی الیاسی-علی الیاسی

گزارش صعود به قله ناز
روز جمعه 12 آبان ماه 1391 ساعت 4 صبح به همراه مجتبی الیاسی از شهریار به سمت پل خواب رفته و پس از یک ساعت و نیم به آنجا رسیدیم.
حدود 200 متر بعد از پل خواب به سمت روستای آیگان و آسارا پیچیدیم از جاده اصلی تا روستای آیگان حدود 6 کیلومتر می باشد. البته مقصد ما روستای کلوان بود که از جاده چالوس هیچ گونه تابلویی نداشت.

بعد از روستای آیگان به کلوان رسیده و ماشین را همانجا پارک کردیم. هدف ما صعود قله ناز و کهار بود.
ساعت 6 از مسیر باغهای میوه که اکثر آنها گردو و سیب بود، گذشتیم.

ساعت 7:45 به جانپناه سیادر رسیده همانجا صبحانه را صرف کردیم. جانپناه خیلی مرتب و یک بخاری نفتی نیز داشت.

پس از یک ساعت به راه افتادیم بعد از باغهای میوه، هیچگونه چشمه ای وجود نداشت. هوا هم کمی مه آلود بود بعد از حدود یک ساعت پیادروی، به مسیر برفی رسیدیم. در نزدیکی قله میشینه نو، باد توام با بارش شروع و هوا هم سرد شد.
ساعت 11:20 به قله میشینه نو رسیدیم که ارتفاع آن حدود 4000 متر بود مقداری تنقلات و آبمیوه خوردیم و سپس ادامه مسیر دادیم. رفته رفته هوا هم بدتر می شد تا اینکه ساعت 11:45 به قله ناز که ارتفاعش 4107 متر بود، رسیدیم. هوا بحدی خراب بود که فقط توانستیم یک قطعه عکس بگیریم و از صعود به قله کهار منصرف شدیم.
ساعت 15 به جانپناه سیادر رسیده و بعد از خوردن ناهار و استراحت کوتاهی به سمت روستای کلوان حرکت کردیم و ساعت 17:30 به آنجایی که ماشین را پارک کرده بودیم، رسیدیم.
گزارش از: علی الیاسی

معرفی قله ناز :
 قلل دوگانه کهار و ناز در حاشیه شرقی منطقه البرز غربی قرار گرفته که از سمت جنوب به دره چالوس و رودخانه کرج و از سمت شمال به دره وسیع طالقان محدود می گردد.
قلل کهار و ناز را می توان از مرتفع ترین قلل البرز غربی نامید و در واقع پس از ارتفاعات مرتفع منطقه علم کوه و قلل منطقه طالقان از جمله سیالان، شاه البرز و خشه چال، قله کهار به ارتفاع 4015 متر، میشه نو 4050 متر و ناز با ارتفاع 4108 متر نامی آشنا برای کوهنوردان است که هر ساله مشتاقان زیادی برای صعود به قلل وارد منطقه می شوند.
روستای کلوان
روستای کلوان در میان دو کوه مرتفع "ناز" و "کهار"، شکوفه باغهای گیلاس و سیب، گلهای وحشی و دو رودخانه خروشان پرآب محصور شده و منظره ای بدیع را در پیش روی چشمان گسترده است. روستای کلوان آخرین روستای محله سیرا بخش آسارا کرج (با پنج روستای آویزر، آیگان، کلها، لیلستان و کلوان) محسوب می شود. زیبایی بی حد و حصر روستای کلوان جمعیت غیربومی زیادی را به سوی خود جذب کرده است.
این روستا را کلوان نامیده اند چراکه نسبت به روستاهای همجوار خود در محل مرتفع و بلندتری قرار گرفته و نسبت به آنها حکم کله و راس را دارد و به همین سبب "کلوان" به معنای بلندی، خوانده شده است. ارتفاع روستای کلون از سطح دریا 2200 متر میباشد.
آدرس روستای کلوان:
کیلومتر 40 جاده کرج - چالوس، بعد از پل خواب، فرعی سمت چپ ، تابلوی روستای آیگان - روستای کلوان ، از سر جاده تا روستای کلوان 9 کیلومتر جاده آسفالت در پیش دارید.

ارسال شده در تاریخ یکشنبه 14 آبان 1391 - ساعت 22:10 تعداد بازدید : 2614
ارسال کننده : حسین کریمی Email : mountain1352@yahoo.com
تاریخ ارسال : دوشنبه 15 آبان 1391 - ساعت 08:40

سلام و خسته نباشید برادران الیاسی امیدوارم که بتوانید صعودهای بیشتری داشته باشید علی الیاسی پیشنهاد می کنم که با توجه به صعودهای خوبی که در این چند ساله داشتید سعی کنید آنها را مدون و جمع و جور کنید.
ارسال کننده : rahman Email : borje_trango@yahoo.com
تاریخ ارسال : دوشنبه 15 آبان 1391 - ساعت 00:14

دروود به الیاسی عزیز . خدا قوت میگم به اراده قوی و علاقه خالصانه شما. امیدوارم همواره فراز و نشیب زندگی را با موفقیت طی کنید.