عضویت در باشگاه قاجر

7 نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم روز 19 آبان 1391 به قله 3900 متری یال کبود در نهاوند صعود نمودند.
گزارش برنامه را در ادامه مطلب بخوانید...

شرکت کنندگان (آقایان) : مازیار نعمتی،مهدی ضیایی،سعید احمدی،سیامک جعفری،امید نعمتی،ادیب خالدیان،حسین عسکری(سرپرست)

گزارش برنامه صعود به قله یال کبود نهاوند از سری برنامه های شش ماهه دوم گروه کوهنوردی قاجر:
روز قبل از حرکت در محل انجام تمرینات گروه قاجر با افراد شرکت کننده هماهنگی های لازم صورت پذیرفت و قرار حرکت گذاشته شد.
18/08/91
پنجشنبه راس ساعت 6:30 صبح همگی اعضا در چهار راه مدرس بودیم و با دو دستگاه سواری به سمت نهاوند حرکت کردیم.
ساعت 10 پس از گذشتن از نهاوند به سراب گاماسیاب رسیدیم و پس از تعویض لباسها و بازدید از محوطه سراب راس ساعت 10:40پیاده روی به سمت جانپناه اول شروع شدمسیر تا مقصد اول بسیار ملایم و ساده بود از داخل دره به یک شیب کوتاه منتهی میشد و سپس دست به سنگ کوتاه و ادامه مسیر نرمال تا جانپناه اول (ساعت 12)قرار بر این بود که ناهار سبکی میل شود و تا قبل از غروب آفتاب به جانپناه دوم برسیم.

از آنجایی که چشمه موجود در این مکان آخرین منبع آب ما بود تصمیم بر این شد هر یک از افراد 3لیتر آب به وزن کوله خود بیافزایند.پس از صرف ناهار و اندکی استراحت ساعت 13:50 حرکت به سمت هدف بعدی شروع شد کل مسیر دارای شیب های نسبتا تندی بود اما مسیر پاکوب مار پیچ که چندان هم اصولی نبود از تاثیر شیب کاسته بود.
مسیر از داخل دره به روی یال بزرگی کشیده میشد و در ادامه یال نسبتا طولانی به جانپناه دوم ختم میشد از آنجایی که به ارتفاعات پوشیده از برف رسیده بودیم هوا کمی رو به سردی میرفت(16)از این نقطه تا قله فاصله زیادی نداشتیم (300متر افزایش ارتفاع)اما با توجه به خسته کننده بودن مسیر قبل و برنامه ریزی که قبلا انجام داده بودیم که در تاریکی هوا حرکت نکنیم،در جانپناه ماندیم.
19/08/91
جمعه ساعت 6:15همگی کیسه خواب ها را ترک کردیم و به جوشاندن آب و حاضر شدن برای صعود قله مشغول شدیم تا اینکه ساعت 7:15با روحیه ای مضاعف به خاطر گذراندن شبی بسیار عالی به سمت بالا شروع به حرکت کردیم.
برای رسیدن به هدف یک شیب تند که با برف پوشیده شده بود را پشت سر گذاشتیم و با شیب ملایمتری مسیر را تا قله ادامه دادیم (8:20)مثل همیشه رسیدن به قله حداقل برای من لحظه شادی نبود.

پس از نوشیدن چای و گرفتن چند عکس یادگاری مسیر برگشت را پیش گرفتیم(8:45) و بدون معطلی تاسراب گاماسیاب به حرکت خود ادامه دادیم..
پس از گذرانده برنامه ای شاد و به یاد ماندنی همگی افراد در نهایت سلامت به سمت قروه حرکت کردیم.
نکته جالب توجه در مسیر صعود و فرود تخریب طبیعت این کوهستان از طرف جویندگان گنج بود که به وفور دیده میشد.
 یال کبود با ارتفاع 3900 متر بلند ترین کوه از رشته کوههای چهل نابالغان می باشد.

گزارش از حسین عسگری

ارسال شده در تاریخ شنبه 20 آبان 1391 - ساعت 14:17 تعداد بازدید : 4467
ارسال کننده : حسین Email : dooman_mobile@yahoo.com
تاریخ ارسال : یکشنبه 21 آبان 1391 - ساعت 18:24

آبرا همیشه عزیز بوده
ارسال کننده : مصطفی مالکی Email : maleki23@gmail.com
تاریخ ارسال : یکشنبه 21 آبان 1391 - ساعت 08:22 Website : www.ghajer.com

سلام کیشه لر خسته نباشید انشالله به امید برگزاری و شرکت شما عزیزان در کلیه برنامه های گروه و تشکر از سرپرست برنامه با ارائه گزارش ساده و مفید دورود .