عضویت در باشگاه قاجر

دهانه غار دیوزندان1365
طیب صالحی و داریوش الهیاری از بانیان گروه قاجر

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

18 تن از اعضای هیئت و گروه قاجر روز جمعه 24 آذر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به همراه 5 نفر از همنوردان اهل همدان به ارتفاعات الوند و کلاغ لانه در همدان صعود نمودند.
گزارش برنامه را در ادامه مطلب بخوانید..

تاریخ اجرای برنامه : 24 آذر ماه 1391

شرکت کنندگان (آقایان) : فرهاد الماسی - مهدی عباسی - حمید یارویسی- علی الیاسی - سعید آزادی – سامان ابراهیمی - امید نعمتی - مجید عباسی - سیامک جعفری- شاهین خادم- ادیب خالدیان (سعید جهان آرا- احمد خلیلی – هاشم فروغی – علی فخار از همدان ) حسین کریمی ( سرپرست )

شرکت کنندگان (بانوان) : مینا الماسی -نگار یعقوبی -لیلا صالحی - الهه زارعی- مهشید الماسی -میترا قبادی(زلیخا بختیاری از همدان )

گزارش  برنامه
صبح روز جمعه 24 آذر  ساعت5:30 از قروه به سمت همدان حرکت نمودیم بعد از رسیدن به گنجنامه ماشین ها را در پارکینگ مجتمع گنجنامه پارک کرده  و ساعت 7:15 به شمت پناهگاه تپه میشان حرکت کردیم در همان ابتدای مسیر یک گروه از کوهنوردان همدان که قبلا با آنها در صعود قزل ارسلان و پریشان آشنا شده بودیم،  به جمع ما پیوستند و جمع ما را رونق بخشیدند.
 ساعت 9 صبح در به پناهگاه دوم میشان رسیده  و صبحانه مختصری خوردیم و به سمت تخت نادرحرکت نمودیم .
هوا در ابتدای روز بسیار متعادل و آفتابی و صاف بود و همین امر باعث تشویق بیشتر گروه می شد و گروه با سرقدمی یکی از دوستان کوهنورد همدان به آرامی و به تدریج بسوی پناهگاه کلاغ لانه حرکت می کرد . در طول مسیر آقای سعید جهان آرا از کوهنوردان با تجربه همدان اطلاعات و راهنمایی های لازم را ارائه می دادند .
در کنار چشمه نادر چند دقیقه استراحت نموده و همنوردان آب لازم برای مسیر را از چشمه برداشتند و دوباره به سمت دوزخ دره حرکت کردیم
بعد از گذشت ار تخت نادر به مسیر دوزخ دره رسیده  و این مسیر را باید تراورس می کردیم تا به پناهگاه برسیم در اینجا با توجه به حجم زیاد برف باید با احتیاط بیشتری حرکت می کردیم.

در ساعت 12:10  به پناهگاه کلاغ لان رسیده  و همانجا نهار را صرف نمودیم و از نظر جسمی و روحی تجدید قوا کرده و  با توجه به وضعیت ناپایدار جوی قله وکمبود وقت لازم، از صعود به قله کلاغ لانه صرف نظر نمودیم. در واقع به هدف اصلی برنامه تا اینجا که برگزاری یک صعود و برنامه کوهنوردی سالم بود رسیدیم.

ساعت 13:20 پس از گرفتن چند عکس از پناهگاه و  خداحافظی از همنوردان  همدان که راهی قله کلاغ لانه بودند، به سمت قله الوند حرکت کردیم.
در طول این مسیر در چند نقطه دست به سنگ شدیم و دوستان سنگنورد حمایت لازم از افراد را برای گذر از این مسیرها انجام دادند . در ساعت 14:15 به پای قله باشکوه الوند رسیده و بعد از گرفتن چند عکس به سمت پایین حرکت کردیم.

حدود ساعت16:30  به پناهگاه تپه میشان رسیده ودر آنجا نیز کمی استراحت نمودیم سپس در هوای کاملا مه آلود به سمت پایین آمدیم و ساعت  18:20  از پارکینگ گنجنامه به طرف قروه حرکت نموده و همگی اعضا در کمال سلامت به  قروه رسیدیم.
گزارش از حسین کریمی

معرفی مختصر قله کلاغ لان (کلاغ لانه)
مختصات جغرافیایی قله: N34 45.591       E48 23.326
مختصات جغرافیایی پناهگاه: N34 45.612       E48 23.637
ارتفاع قله: بر اساس بیضوی مبنا WGS84، ۳۳۵۸ متر
مسیر های دسترسی به پناهگاه کلاغ لان:
۱-      مسیر نرمال: گنجنامه، میدان میشان، تخت نادر، تراورس دوزخ دره، پناهگاه کلاغ لان
۲-      مسیر قله: گنجنامه، میدان میشان، تخت نادر، قله الوند، پناهگاه کلاغ لان
۳-      مسیر امامزاده: روستای امامزاده کوه، دوزخ دره، پناهگاه کلاغ لان
۴-      مسیر دره کیوار: گنجنامه، اردوگاه کیوارستان، دره کیوار، پناهگاه کلاغ لان
۵-      مسیر حیدره: روستای حیدره پشت شهر، ابتدای دوزخ دره، پناهگاه کلاغ لان
* * مسیر دره کیوار در صورت بارش سنگین برف دارای خطر بهمن می باشد.
مسیرهای دسترسی از پناهگاه به قله ی کلاغ لان:
۱-      مسیر نرمال: حرکت از پناهگاه به سمت جنوب غرب و پس رسیدن به گردنه ی منتهی به قله، تغییر مسیر به سمت قله (به سمت شمال)
۲-      صعود از قیف غربی قله
۳-      صعود از قیف شرقی قله
۴-      صعود از سوزنی های زیر قله
۵-      صعود از مسیر پشت قله کلاغ لان
*قیف غربی و شرقی قله، در صورت بارش برف تازه و عدم تثبیت برف، خطر ریزش بهمن را دارند و در صورت آفتاب خوردگی، مسیر یخ زده می باشد. به همین دلیل کوهنوردان نا آشنا بهتر است از مسیر نرمال که نسبتا امن تر است اقدام به صعود نمایند.
*مسیر سوزنی ها و مسیر پشت قله، دشوار ترین راه های دسترسی به قله کلاغ لان است که نیازمند کار ترکیبی سنگ و یخ می باشد.
زمان بندی:
زمان رسیدن به پناهگاه کلاغ لان از مسیر نرمال حدود ۳ ساعت بوده که این عدد با توجه به شرایط جوی و میزان برف کوبی متغیر است.
زمان رسیدن پناهگاه به قله از مسیر نرمال حدود ۱ ساعت می باشد.
قیف های غربی و شرقی هر کدام با توجه نوع برف و شرایط جوی حداقل یک و نیم ساعت به طول می انجامد و در صورت یخ زدگی مسیر یا حجم زیاد برف این عدد افزایش می یابد.
منبع اطلاعات کلاغ لان معرفی قله کلاغ لان: کوهنوردان همدان

ارسال شده در تاریخ شنبه 25 آذر 1391 - ساعت 19:34 تعداد بازدید : 3045
ارسال کننده : ميثم ايرانپور Email : Maisam.iranpour@yahoo.com
تاریخ ارسال : چهارشنبه 6 دی 1391 - ساعت 22:00

اميدوارم كه هميشه موفق و پيروز باشي.

آنچه هستي هديه خدا به توست ، آنچه ميشوي هديه تو به خداست
بي نظير باش چون بي نظير خلق شده اي

ارسال کننده : مسلم کریمی Email : ka313313@yahoo.com
تاریخ ارسال : دوشنبه 27 آذر 1391 - ساعت 16:45

سلام فوق العاده عالی و جالب بود.ان شالله همیشه سلامت باشید
اگه میدونستم میاید همدان گوسفندی میاوردم گنجنامه جلوی پاتون سر ببرم
ارسال کننده : مونتاینر Email : mountain1352@yahoo.com
تاریخ ارسال : دوشنبه 27 آذر 1391 - ساعت 09:06

سلام از همه همنوردان وعزیزانی که در این برنامه شرکت نمودند کمال تشکر دارم و به ما افتخار دادند که در این برنامه شرکت نمودند و از آشنایی با بعضی از دوستان خوشحال شدیم همیشه به کوه و کوهنوردی باشید .( سرپرست )
ارسال کننده : sana Email : sana2000different@yahoo.com
تاریخ ارسال : یکشنبه 26 آذر 1391 - ساعت 22:01

zendegi yani hamin vaqean beheton tabrik migam k eradato ostvar
ارسال کننده : محمد باقر عیوضی
تاریخ ارسال : یکشنبه 26 آذر 1391 - ساعت 09:29 Website : www .bagher -eivazi .com

درود - همیشه به کوه وکوه نوردی به خوشی وسلامتی . مانا باشید .