عضویت در باشگاه قاجر

گروه قاجر در مسیر قله بدر1387

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

4 نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم روز 15 دی ماه به ارتفاعات زردکوه صعود نمودند.
گزارش برنامه را در ادامه مطلب بخوانید...

تاریخ اجرای برنامه : 15 دی ماه 1391

شرکت کنندگان (آقایان) : سیامک جعفری -شهرام نعمتی_طیب صالحی (سرپرست)

شرکت کنندگان (بانوان) : مهشید الماسی

گزارش برنامه به زرد کوه بختیاری
طبق برنامه تنظیمی شش ماه دوم که قرار بود یکی از قلل زرد کوه بختیاری صعود شود چهار نفر از اعضاء آمادگی خود را اعلام نموده و قرار شد در روز تعین شده مورخه 91/10/14 راس ساعت 6 با خودرو شخصی سرپرست برنامه حرکت کنیم با عبور از مسیر همدان، بروجرد، درود،ازنا، الیگودرز، داران بسمت شهرکرد حرکت پس از سپری شدن 20 کیلومتری تابلو کوهرنگ و اسکندری مشخص بود بسمت راست ادامه داده که تابلوها هر چند کیلومتری مسیر را مشص مینمود پس از 65 کیلومتری به کوهرنگ که کاملا پوشیده از برف بود رسیدیم به اداره ورزش رفته که آقای حسینی با راهنمائی های مناسبی که ارائه نمودند و اعلام کردند که یک گروه از شهرهای یزد و شیراز و خراسان صبح زود بطرف جانپناه رفته اند ما هم با توجه به اینکه از بهار سال 1373به آن منطقه نرفته بودیم پس از جمع کردند کوله ها ساعت 14 بطرف سد (دهنه تونل اول ) حرکت کردیم باتوجه به ازدیاد جاپاها که اکثر توریستهایی بودند که برای اسکی و سرسره بازی آمده بودند مابین دو دکل تله اسکی متمایل به دکلهای سمت راست از مسیری را شروع به برف کوبی کردیم از آخرین دکل هم گذشته در بالای یال جای پای کوهنوردان مشخص بود به بطرف تاسیسات سد حرکت کرده در ساعت 16:30 به آنجا رسیدیم شب را در کنار تاسیسات چادر را پرپا نموده و پس از گشت وگذری به چادر آمده در حدود ساعت 20:30 آمده خواب شدیم .

مورخه 91/10/15
ساعت 6:30 از خواب بلند شده پس از جمع کردن چادر و کوله ها ساعت 7:45 از مسیر برف کوبی شده در هوای مه آلوده  غلیظی بطرف جانپناه حرکت کردیم باتوجه به بارشهای کمی که امسال بود در عوض برف این منطقه نسبت به سایر مناطق بخصوص منطقه کردستان بسیار عالی بود بطوری که ارتفاع برف به بیش از یک متر میرسید در ساعت 11:45 دقیقه به محل برپائی چادر گروه یزد رسیدیم که اولین نفر آنان از قله برگشته سپس یکی یکی نمایان شده و به محل کمپ رسیدند از آقای محبی راهنمای کوهنوردی که با آن تیم بود وضعیت را  پرسیدیم توصیه نمودند که باتوجه به اینکه کرامپون نداریم و مسیر یخ زده است به بالا نرویم پس از جویا شدن از وضعیت مسیر با صلاح دید سرپرست قرار شد 2 نفر تا ساعت 16 تلاش برای صعود قله دوزرده نماید و دونفر بعدی بعنوان پشتیبان چادر را برپا کرده و در محل کمپ بمانند ، دو نفر از گروه جدا شده بطرف جانپناه حرکت نمودند در ساعت 13:30 به جانپناه رسیده پس از استراحت کوتاهی بطرف چال میشان حرکت نمودند که ساعت 14 به چال میشان رسیده و باتوجه به اینکه جاپای از  گروه های گروه قبلی پیدا نشد و مسیر یخ زده بود با هماهنگی سرپرست، برنامه به اتمام رسید و بطرف کمپ برگشتیم . در ساعت 15:30 به کمپ رسیده پس از جمع کردند کوله ها ساعت 16 بطرف کوهرنگ حرکت کردیم که در ساعت 20:30 در یک هوای مهتابی عالی وارد اداره ورزش و جوانان کوهرنگ شده و با استقبال گرم متصدی آنجا شب را در آنجا استراحت کرده و روز بعد مورخه 91/10/16 ساعت 8 بطرف قروه براه افتادیم و در نهایت صحت و سلامت ساعت 14:30 به شهرمان قروه رسیدیم در خاتمه جا دارد از آقای محبی راهنمای کوهنوردی کوهرنگ که نکات خوبی را در خصوص بادهای شدید منطقه و یخ زدگی مسیر اعلام نمودند تشکر نمائیم.
گزارش از شهرام نعمتی

ارسال شده در تاریخ یکشنبه 17 دی 1391 - ساعت 18:38 تعداد بازدید : 3351
ارسال کننده : پیام رضابخش Email : payam_rezabakhsh@yahoo.com
تاریخ ارسال : یکشنبه 17 دی 1391 - ساعت 20:39 Website : www.arashsanandaj.ir

درود بر دوستان خسته نباشید به این تیم انشالله که همیشه موفق و بر بلندی باشید
بهترین تصمیم در سخت ترین شرایط آب هوای کوهستان
دقیقآ گروه کوهنوردی و غارشناسی آرش سنندج هم این هفته در ارتفاعات کل جنو(منطقه اشترانکوه) همچین برنامه ای داشت.