عضویت در باشگاه قاجر

اولین صعود گروه قاجر به پریشان1354
نفرات ایستاده از راست: شهید یعقوب نجفی، محمود مرادی، نوخاص خسروی، عطا طاهری، طیب صالحی
فرد نشسته: زنده یاد بهمن زارعی

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول روز جمعه 3 خرداد ماه سه نفر از اعضای هیئت و گروه کوهنوردی قاجر به قله 3150 متری پریشان در جنوب قروه صعود نمودند.

دورنمای ارتفاعات پریشان
قله پریشان

تاریخ اجرای برنامه : 2و3 خرداد 1392

شرکت کنندگان (آقایان) : سیامک جعفری،ادیب خالدیان و کورش دروزمی(سرپرست)

گزارش صعود به قله پریشان
با دونفر از همنوردان کورش و سیامک ساعت 16:30 روز پنجشنبه با کرایه یک خودرو خطی منطقه از قروه حرکت کردیم.
سپس با گذر از روستا های میهم سفلی ، میهم علیا، ولی اباد، نعمت آباد و  مجید آباد آخرین روستای منطقه که خالی از سکنه است رسیده کوله ها را برداشتیم و ساعت 17:10 به سمت پناهگاه در یک هوای بهاری که گاهی قطره های باران نوازش گر روح و جان بود، حرکت کردیم.
(لازم به ذکر است که مسیر نرمال به سمت پناهگاه از روستای نعمت آباد می باشد اما در این برنامه راننده خودرو ما را تا مجید آباد بر و از آنجا راهی پناهگاه شدیم)
ساعت 17:50 به پناهگاه رسیدیم، یک گروه 13 نفره از انجمن دانشگاه بوعلی به سرپرستی دکتر پور وقار ، از استان همدان بعد از صعود خط الراس بدر به پریشان ، در پناه گاه حضور داشتند.

همراه تعدادی از همنوردان اعضای انجمن دانشگاه بوعلی
حدود ساعت 19 یکی از اعضای گروه همدان، بعد از پیمایش خط الرس بدر به پریشان به همراه همنوردش شب را در پناه گاه سپری نمود.
صبح روز جمعه بعد از صرف صبحانه ساعت 6:50 در قالب یک تیم سه نفره به سوی قله گام برداشتیم.
پس از 40 دقیقه پیمودن یک شیب تند استراحت کوتاهی کرده و دوباره شروع به کوه پیمایی نمودیم تا به صخره ها رسیده که از دل آنها آب جاری و دست به سنگ از آن گذشتیم و ساعت 8:20 به قله رسیده پس از استراحتی به سمت پناهگاه راه افتاده و ساعت 9:30 به پناهگاه رسیدیم  و پس از جمع کردن کوله ها راهی قروه شدیم.
در مسیر بازگشت اعضای گروه سراب سبز، دوستداران طبیعت مشغول پاکسازی دامنه پریشان از زباله ها بودند.ر نهایت ساعت 12 به قروه رسیدیم.
گزارش: ادیب خالدیان

ارسال شده در تاریخ یکشنبه 5 خرداد 1392 - ساعت 23:01 تعداد بازدید : 2022
ارسال کننده : میثم ایرانپور
تاریخ ارسال : دوشنبه 6 خرداد 1392 - ساعت 00:16 Website : Www.kewsan.blogfa.com

با سلام درود فراوان بر کوهنوردان قاجری خسته نباشید دلاور مردان.

ادیب واقعا گزارش خواندنی و جالبی بود.