بانوان گروه قاجر در قله دماوند1386
نفرات از راست: لیلا صالحی، مائده صالحی، صدیقه نوربخش، یاسمن نعمتی، طاهره گوهری

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

مورخه 14 مهر ماه 7 تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه شش ماهه دوم در دیواره یوسف سیاه تمرین سنگنوردی نمودند.

قله یوسف سیاه
دیواره یوسف سیاه

گزارش برنامه...
روز پنج شنبه 13 مهر ماه ساعت 15 همراه 6 تن از اعضای باشگاه با دو عددخودرو شخصی به سمت روستای میهم سفلی و علیا سپس به روستای ولی آباد راه رسیده و از قسمت ماشین رو خاکی را به سمت کوهپایه کوه یوسف سیاه حرکت کردیم.
طبق نظر جمع و چشمه ای که کنار ماشین ها بود شب را در همان جا کمپ زدیم.
5 تن از اعضای گروه تا نزدیک یکی از قله های اطراف به نام شعبانه قده صعود کردند وتا ساعت 18.30 به محل کمپ رسیدند و پس از برپایی آتش و صرف شام ساعت 21.30 در هوایی سرد خوابیدیم.
صبح جمعه 14 مهر ساعت 5:30 بیدار شدیم هوا بسیار سرد  بود طوری که ماشین ها کامل یخ زده و بر روی چادرها از سرمای زیاد یخ بسته بود.
پس از صرف صبحانه و جمع کردن چادرها،ساعت 6.30 به سمت دیواره جرکت کردیم.
ساعت 7:30 به پای دیواره یوسف سیاه رسیدیم و ساعت 8 پس از تقسیم شدن به دو کرده 3 نفره صعود خود را بر روی مسیر شهرام آغاز نمودیم.
یکی از اهداف این برنامه آماده سازی مسیر برای صعود زمستانه بود که این کار را رحمان مرادیانی در برنامه قبلی با سوراخ های رول اسپیت این مسیر را آماده کرده و فقط صفحه رول های آن را در جاهای خود نصب نمود.اکنون مسیر شهرام تا قله 6 طول 50 متری ودارای صفحه رول و حلقه فرود میباشد.که طول 2 و 4 این مسیر نسبت به سایر طول ها دارای درجه سختی بیشتری میباشد.
تیم ما در ساعت12:30 با موفقیت قله یوسف سیاه را صعود نمود.ساعت13:15 بعد استراحت و گرفتن عکس یادگاری از سمت دیگر قله که مشرف به روستای تکیه در پشت قله میباشد با دست به سنگ حدود 50 متری نسبتا سبک از فرود اجتناب کرده و از این مسیر به پایین برگشتیم که پایین آمادن از این مسیر در زمان صرفه جویی میکند.
ساعت 15:40 در صحت و سلامت به قروه رسیدیم.با تشکر از اعضایی که در این برنامه شرکت نمودند و صعود به یاد ماندنی را در ذهن ما به یادگار گذاشتند.