مورخه7 و 8 مهر ماه دو تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به قلل یخچال و الوند در همدان صعود نمودند.
گزارش برنامه در ادامه مطلب...

تاریخ اجرای برنامه : 7 و 8 مهرماه 1396

شرکت کنندگان (آقایان) : پدرام نعمتی(سرپرست)

شرکت کنندگان (بانوان) : مریم شهسواری

گزارش صعود قلل یخچال والوند همدان
روز جمعه ۷مهرماه بعداز ظهر باماشین شخصی بسمت همدان حرکت کردیم و بعد از گذشتن از دره مرادبیگ وپیداکردن محل مناسب برای پارک کردن ماشین،وسایل مورد نیازمان رابرداشته بسمت پناهگاه صاحب الزمان(عج) قله یخچال حرکت کردیم حدودساعت۲۱در سکوت شب و مهتاب زیبا به پناهگاه رسیدیم.
 پناهگاه بسیارشلوغ بود،بعداز صرف شام و کمی مطالعه خوابیدیم، صبح شنبه بعد ازصرف یک صبحانه ی مختصر ساعت۸صبح بسمت قله حرکت کرده، حدود ساعت ۸:۴۵ به قله رسیدیم،بعداز صعود قله وکمی استراحت وخوردن تنقلات، به پناهگاه برگشتیم.

کوله هایمان را برداشته  ساعت۹:۳۰ بسمت پایین حرکت کردیم، درمسیرکنارجریان دلنواز آب خنک وروان دره نشستیم وچای آتشی، قارچ کبابی و تنقلات خوردیم.

سپس بسمت ماشین راه افتادیم بعد از رسیدن به ماشین و بازگشتن از کوچه باغهای تنگ و پردست انداز و خاکی دره مرادبیگ بسمت گنجنامه حرکت کردیم وبعد از صرف نهار وکمی استراحت سریعا کوله هایمان را برداشته وبسمت پناهگاه قله الوند حرکت کردیم.

مسیربسیارخلوت و وزش باد گاهی زیاد بود،حدود ساعت ۱7 پناهگاه بودیم.بعدازرسیدن و خوردن چای،با تعداد اندکی کوهنوردکه بمنظور بازسازی تخته های کف پناهگاه الوند در آنجا بودند،مشغول صحبت شده و در نهایت شام خورده وخوابیدم.
صبح یکشنبه بعد ازخوردن صبحانه وجمع کردن کوله هابسمت پایین حرکت کردیم،بادشدیدی می وزید وهوا بسیار غبارآلود بود،درگنج نامه نزدیک آبشارکمی استراحت کرده  سپس راه افتادیم جاده تقریبا دیدکمی داشت وگردوخاک مانع دید مناسب بود بهرحال ساعت۱۲:۳۰ به قروه رسیدیم.