مورخه 10 آذر ماه 2 تن ار اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم خطالراس پنجعلی به بدر را در جنوب قروه پبمایش نمودند.
گزارش برنامه در ادامه مطلب...

تاریخ اجرای برنامه : 9 الی 10 آذرماه 1396

شرکت کنندگان (آقایان) : محمد میرانی،اسماعیل عباسی (سرپرست)

روز پنجشنبه 9 آذر راس ساعت 6:20 از قروه همراه آقای محمد میرانی با ماشین مهدی عباسی به روستای حسین آباد که قله پنجعلی در آنجا قرار دارد، حرکت کرده و ساعت 7:10 به روستا رسیدیم.
         در هوایی خوب ساعت 7:15 مسیر را به سمت قله بدر شروع کردیم . ساعت 10:45 که روی خط الراس بودیم، صبحانه را صرف کردیم.
ساعت 11:10 دوباره به راه افتادیم . در پیمودن این مسیر راه های برفی را نیز پشت سر گذاشتیم که از سرعت ما می کاست .ساعت 16:45 به مانگه دول رسیدیم بعد از مدتی  استراحت و خوردن تنقلات پرداختیم ادامه مسیر دادیم..
         راس ساعت 18:23 دقیقه نزدیکا قلۀ سامان  در هوایی سرد و باد شدید در بین دو صخره که در مسیر باد کمتری قرار داشت،چادر را به کمک هم برپا کردیم و پس از صرف شام،خوابیدیم.
10 آذر
         صبح روز جمعه بعد از صرف صبحانه و جمع کردن چادر و وسایل شخصی،در ساعت 8:30 به سمت قله سامان حرکت کرده و ساعت 10:45 به این قله رسیدیم . بعد از گرفتن عکس قله را به سوی قلۀ قاجر ترک کردیم و پس از پشت سر گذاشتن این قله؛ساعت11:50 به پناهگاه بدر رسیدیم. .
         در پناهگاه پس از استراحت و خوردن نهار در ساعت 13:00  به سمت روستای پیر سلیمان حرکت کردیم و ساعت 13:50به این روستا رسیدیم . با هماهنگی قبلی ای که انجام شده بود؛ مهدی عباسی و علی میرانی،در روستا منتظر ما بودند. ساعت 14:20 به قروه رسیدیم.