کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید

کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این کانال از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید
صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این صفحه و دنبال کردن ما از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

اعضای گروه قاجر در غار حسن خان(قروه)1365

نفرات از راست: فردین صالحی، محمود مرادی،کامران اقدامیان، زنده یاد فردین طاهری

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

مورخه 28 مرداد طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول  2 تن از اعضای باشگاه قاجر به همراه 3 تن از کوهنوردان سنندج و  سقز از مسیر گرده آلمانها به قله علم کوه صعود نمودند.

تاریخ اجرای برنامه : 28 مرداد 1397

شرکت کنندگان (آقایان) : علی چراغی(قروه) کاوان محمدزاده(سقز) وحید مرتضایی، مناف فتاحی(سنندج) رحمان مرادیانی(سرپرست

گزارش برنامه سنگنوردی علم کوه
به دلیل برگزاری مسابقه سنگنوردی انتخابی استان در قروه برنامه علم کوه دو روز زودتر اجرا کردیم.
مورخ 28مرداد بنده (رحمان مرادیانی) به همراه کاوان محمد زده از سقز  و علی چراغی از قروه با ماشین شخصی عازم روربادک شدیم.
ساعت 6صبح  از قروه حرکت کردیم و ساعت 20به ونداربن رسیدیم.ترافیک سنگین و کلافه کننده بود.برای رسیدن به ونداربن از مسیر جاده قزوین به کرج و از جاده چالوس به مرزن اباد رفتیم از سه راهی مرزن اباد به سمت چپ یعنی کلاردشت رفته واز کلاردشت هم به روستای رودبارک رفتیم.
از رودبارک تا ونداربن جاده خاکی است ونداربن قرارگاه فدراسیون کوهنوردی است که دارای امکانات خوابگاه، سالن سنگنوردی، اشپزخانه و حمام می باشد.
هزینه هر شب اقامت نفری 22هزار تومان و پارکینگ ماشین روزی 6هزار تومان می باشد.
با تماس با دفتر ونداربن می شود ماشین یا قاطر رزرو کرد از وندار بن تا سر چال به ازای 60کیلو بار 150هزار تومان و از سرچال تا علم چال 150هزار تومان کرایه قاطر است.
هزینه های مسیر حصار چال رو اطلاع ندارم.
ما کوله هایمان را خودمان حمل کردیم.شب را استراحت کرده و ساعت 8صبح دوشنبه به سمت سرچال حرکت کردیم.سه ساعت و نیم طول کشید تا به سرچال رسیدیم.استراحت مختصری کرده و به سمت علم چال رفته 2ساعت و نیم طول کشیدتا به علم چال رسیدیم.
مناف فتاحی و وحید مرتضایی از همنوردن سنندج  هم ساعت 18در علم چال به ما ملحق شدند.
منطقه علم چال خیلی شلوغ نبود.یخچال ها هم نسبت به سال 91 (اخرین باری که انجا بودم)خیلی کم شده بود.ر
همانجا به سمت چادر های مستقر در علم چال رفته و سراغ محمد ظاهری عضو باشگاه قاجر و نفرات روی دیواره را که قبل از ما آنجا بودند، را گرفتم.
محمد به همراه دوستش مسیر فرانسوی ها رو صعود کرده  اما هنوز برنگشته بود .
ساعت 6 صبح روز سه شنبه به قصد صعود گرده المانها از خواب بیدار شدیم.محمد هم پیش ما آمد واز برنامه هایش تعریف کرد.ساعت 7 حرکت کردیم.
سه تیم قبل از ماحرکت کرده بودند از محل پناهگاه خرابه تا گردنه شانه کوه 1ساعت طول کشید.مسیر گرده از گردنه شانه کوه شروع میشود.مسیر علامت گزاری شده و بعضی جاها طناب کهنه و رکاب نصب شده است.
از تیم های روی مسیر اجازه گرفته و رد می شدیم. ساعت11:30به قله رسیدیم. روی قله برای همه انسانها "آرزوی تندرستی کردم.
برای صعود ایمن از گرده به کلاه.هارنس.لنیارد.کارابین پیچ.ابزار میانی.ابزار فرود.طنابچه.طناب صعود نیاز هست.پس از گرفتن عکس از مسیر سیاه سنگ هابه سمت علم چال برگشتیم. این مسیر به تازگی سیم بکسل هایش تعویض شده اما باز هم نفس گیر و نیاز به تعادل دارد.
ساعت16به محل چادر رسیدیم.چادر ها رو جمع کرده و از محمد خداحافظی کرده، به سمت سرچال و سپس ونداربن حرکت کردیم.5ساعت طول کشید تا به ونداربن رسیدیم.در اوج خستگی حمام کردن یک هدیه اسمانی محسوب می شد.
شام را خورده خوابیدیم.صبح روز چهار شنبه پس از صرف صبحانه ساعت 8 عازم قروه شدیم.ا
به جهت ترافیک شدید 6ساعت طول کشید تابه کرج رسیدیم و ساعت 21 همگی در نهایت سلامت به قروه رسیدیم.