کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید

کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این کانال از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید
صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این صفحه و دنبال کردن ما از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

مورخه 9 مهرماه سینا ابراهیمی عضو باشگاه قاجر بهمراه دو تن از کوهنوردان خطالراس اژدها در علم کوه را پیمایش نمودند.

تاریخ اجرای برنامه : 9 مهرماه 1397

شرکت کنندگان (آقایان) : سینا ابراهیمی، سعید فراهانی

شرکت کنندگان (بانوان) : سپیده نجفی

روز دوشنبه به همراه سعید و سپیده  ساعت 6صبح از تهران با وسیله نقلیه به سمت ونداربن حرکت کردیم  ساعت 9به رودبارک رسیده و ساعت 10به قرارگاه ونداربن رسیدیم و بعد از جمع کردن کوله ساعت 11/30به سمت سر چال حرکت کردیم به دلیل سبک بار بودن کوله ها سرعت نسبتا خوبی داشتیم و ساعت 15/20به پناهگاه سرچال رسیدیم هیچ‌ تیمی نه در سرچال و علم چال حضور داشتند نه در منطقه حصارچال بعد از استراحت و خوردن شام صبح ساعت 5حرکت خودمون از سرچال شروع کردیم و بعد از 1ساعت ریع به قله سر اسپید رسیدیم که شیب تند و مسیر شن اسکی داشت بعد قله سر اسپید روی خط الراس مسیرمون ادامه دادیم که بعد از قله سیاه قوک جنوبی و سیاه قوک شمالی یه فرود تقریبا20متری انجام دادیم و به تیغه های دندان اژدها رسیدیم که طول اول 6عدد میخ جاگذاری شده بود و صعود مصنوعی انجام دادم بعد میخ ها صناب پلاستیکی ثابت گذاری شده که بعد از عبور مسیر گربه رو دارای رول و حلقه میباشد بعد کارگاه مسیر دارای طناب ثابت تا کارگاه بعدی میباشد بعد کارگاه دوم بازهم یه فرود نیاز میباشد ادامه مسیر دست به سنگ‌کیباشد که برای احتیاط بیشتر ترجیحا به صچرت هم طنابی صعود شود و در ادامه کراکس بعدی مسیر که کلاهک تیفه میباشد یک میخ جا گذاری شده بعد ان نیاز به ابزار گذاری میباشد (ترجیحا کیل) و بعد ان کراکس دندان اژدها تقریبا به پایان میرسد ساعت حدودا 14 ادامه مسیر تا قله تخت سلیمان به صورت دست به سنگ و تقریبا40تا یک ساعت زمان میبرد ساعت تقریبا 15/30بعد صعود قله ی تخت سلیمان به سمت شانه کوه رفتیم و از مسیر علم چال به سمت پناهگاه سر چال برگشتیم ساعت18/30شب را داخل پناهگاه استراحت کردیم و صبح 6/30ساعت به سمت ونداربن حرکت کردیم و ساعت8/40برنامه در ونداربن به پایان رسید.