اعضای گروه قاجر در مسیر قله کولاوا1385

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

گزارش صعود گروه قاجر و گروه مخابرات قروه به قله 4850متری علم کوه

دوشنبه 19/5/88
گروه پنج نفره ما ساعت 14:30 قروه را به سمت رودبارک ترک کرد.علی رغم اینکه وسط هفته بود، جاده چالوس شلوغی خاص خود را داشت. در تاریکی هوا همراه با بارش باران ومه غلیظی که فضا را پوشانده بود، حرکت کردن در جاده های پرپیچ وخم مرزن آباد بسیار طاقت فرسا بود. بالاخره ساعت 1بامداد به قرارگاه رودبارک رسیدیم وچون اتاقها همگی گرفته شده بود، ما هم پس از صرف شام، کنار گروهی دیگر از کوهنوردان در داخل سالن قرارگاه خوابیدیم.
سه شنبه 20/5/88
ساعت 7با صدای مسئول قرارگاه از خواب بیدار شدیم.ازآنجایی که شب دیروقت خوابیده بودیم ،حرکت به سمت بالا راکمی به تاخیر انداختیم. بعد از صرف صبحانه، ساعت 9:50با ماشین لندروور به سمت «بریر» حرکت کردیم .
از اوایل صبح باران همچنان در حال باریدن بود. و بعضی ها می گفتند که بالا هوا آفتابی است. پس از نیم ساعت ماشین سواری در هوای بارانی به «بریر» رسیدیم.ازاینجا به بعد کوهنوردی شروع می شد.
. قسمتی از مسیرصعود (تا بالای کشتی سنگ) نسبت به چند سال پیش تغییر کرده بود و این مطلب راما نمی دانستیم اما با توجه به پاکوب بودن مسیر، به راهمان ادامه دادیم تا اینکه ساعت 11:45 به کشتی سنگ رسیدیم.
ساعت 13:15به کنگلک پایین،ساعت 13:45 به آبشخور جدید و بالاخره ساعت 14:45 به پناهگاه بزرگ سرچال رسیدیم. علی رغم برنامه ریزی قبلی، به خاطر بارانی ومه آلود بودن منطقه، تصمیم گرفتیم  شب را در این پناهگاه بمانیم.
گروهی از باشگاه آرش با سرپرستی حسین عظیمی نیز در پناهگاه بودند که بعد 10 از دقیقه عازم پایین شدند.

چهارشنبه 21/5/88
ساعت 5:10 از خواب بیدار شدیم،صبحانه مختصری خورده وساعت 6:10 به سمت علم چال واز آنجا به طرف گرده به راه افتادیم. حال عمومی بچه ها خوب نبود وهمین نگران کننده بود.ساعت 8 به محل پناهگاه خرابه وساعت 9:35به اول مسیر گرده رسیدیم. ساعت 10شروع به صعود نمودیم.صعود خیلی کندانجام می گرفت و این مسئله احتمالا به خاطر عدم آمادگی جسمانی وهمچنین تاثیر ارتفاع بود . ساعت 14:15 گرده را صعود کردیم  بالای گرده باد سرد وشدیدی می وزید وهمین عامل سردرد تعدادی از افراد گروه شد.45دقیقه را روی قله صرف عکس گرفتن واستراحت کردن نموده، سپس راهی پایین شدیم. ساعت 18:20به پایین شن اسکی سیاه سنگ ها رسیدیم و ساعت 20:30وارد  پناهگاه سرچال شدیم. پناهگاه خیلی شلوغ و همه تخت ها گرفته شده بود .
 شام خوراک مائده داشتیم .ساعت 23:30یک گروه پرجمعیت و بدون راهنما که مسیر را گم کرده بودند، با خستگی فراوان و سروصدای زیاد، به پناهگاه وارد شدند.
پنج شنبه22/5/88
ساعت 9پناهگاه را به سمت «بریر» ترک نمودیم.ساعت 11:55به «بریر» رسیده و10دقیقه منتظر ماندیم تا ماشین دنبالمان بیاید. به قرارگاه رفته ووسایل را جمع وجور کرده ناهار خوردیم سپس تنی نیز به آب زدیم. شام را در داخل پارک لاهیجان خورده وهمانجا خوابیدیم.
جمعه 23/5/88
صبح ساعت حرکت کردیم و ساعت 20:20همگی در نهایت سلامت به قروه بربازگشتیم.

اعضاء شرکت کننده در برنامه:
 داوود وسامان مفاخری،سامان ابراهیمی،محمد ظاهری ورحمان مرادیانی(سرپرست )