کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید

کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این کانال از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید
صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این صفحه و دنبال کردن ما از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

گزارش صعود به قله دماونداز مسیر یال داغ

جمعه 13/9/88ساعت 5:45 قروه را به سمت ناندل ترک نمودیم.عصرهنگام به ناندل رسیدیم.. با رسیدن ما به ناندل تیم فدراسیون که برای صعود به دائولاگیری اردوداشت و از مسیر شمالی برگشته بودند ناندل را ترک کردند . شب بسیار سردی بود حتی داخل اتاق نیزمجبور شدیم جوراب پر بپوشیم.

روز شنبه 14/9/88

ساعت 7 صبح به سمت ابتدای یال موسوم به یال داغ حرکت نمودیم هوا بسیار عالی بود اما هوای خوب هم راه طولانی این مسیر را کوتاه تر نمی کرد با توجه به محدودیت زمان که با آن مواجه بودیم تصمیم گرفتیم که از قله داغ شروع کنیم  تا نزدیک قله داغ به حرکت ادامه دادیم وساعت 15:40چادر زدیم.با پایین رفتن آفتاب  ،هوا به یکباره به شدت سرد شد..به علت سرمای زیاد پس از آب کردن مقداری برف ، خوردن غذا ( سوپ داغ )  خیلی زود به داخل کیسه خواب رفتیم. ساعت 12 شب  شهرام نعمتی سرپرست گروه  به بیرون چادر رفت  وهوا را برای صعود مناسب دید اما با این وجود از حرکت دادن گروه خوداری کرد و برنامه را به صبح موکول کرد .

روز یکشنبه 15/9/88

ساعت 7 شروع به صعود نمودیم.حسین در چادر ماند سرش درد گرفته بود.مسیری که ادامه داده بودیم دقیقا یک یال در سمت چپ یال داغ بود ، مسیری که شن اسکی نامناسبی داشت،برف نازکی روی آن را گرفته بود وهمین مزید بر  علت شد تا آرام تر پیش برویم. اواسط مسیر بود که رامین احساس ناراحتی در ناحیه قفسه سینه  کرد و این نشان می داد که هنوز آثار عفونت و سرماخوردگی چند روز قبل  در او از بین نرفته  است  . به ناچار با شهرام نعمتی به سمت چادر برگشتند.دو نفر باقی مانده تا ساعت 10 زمان برای صعودداشتند.این زمان فقط برای صعود تا ارتفاع حدود پنج هزار کفایت کرد.هوا بدتر شده بود سپس راهی کمپ شدیم و پس از استراحتی مختصر ونوشیدن چای گل گاوزبان به سمت ناندل بر گشتیم .ساعت 15:30به ناندل رسیدیم .هرچند قله خود را دست نیافتنی جلوه داد اما صعودی به غایت لذت بخش بود. و همگی در کمال سلامت و آرامش ناشی از چند روز همجواری با دماوند به سمت قروه بازگشتیم .

اعضاءتیم : طیب صالحی ، شهرام نعمتی(سرپرست) ، رامین سنگین آبادی ، حسین عسگری ، رحمان مرادیانی