کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید

کانال تلگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این کانال از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید
صفحه اینستاگرام باشگاه قاجر راه اندازی گردید، با کلیک بر روی لینک زیر و عضویت در این صفحه و دنبال کردن ما از اخبار سایت و باشگاه کوهنوردی ، غارنوردی و سنگ نوردی قاجر مطلع شوید؛

جمعی از بانوان گروه قاجر در قله پریشان1385
نفرات از راست: طاهره گوهری، لیلا مالکی، شیدا اکبری، لیلا صالحی، مریم شهسواری، صدیقه نوربخش

ورود به صفحه آلبوم خاطرات

دو نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم 1390 به قله شعبان غده با ارتفاع 3000متری در جنوب شرقی قروه صعود نمودند.

تاریخ اجرای برنامه : 18 و 19 اسفند 1390

شرکت کنندگان (آقایان) : کورش دره وزمی- علی الیاسی( سرپرست)

گزارش شعبان غده
  پنجشنبه 18 اسفند1390
من( علی الیاسی) و کورش دره وزمی ساعت 14:50 از ترمینال قروه بامینی بوس خطی میهم – قروه جهت صعود به قله شعبان غده حرکت کردیم.
پس از عبور از روستای میهم سفلی، ساعت 15:25 به روستای میهم علیا رسیده همانجا پیاده شدیم و پس از بستن گترهادر هوایی بسیار مناسب به سمت کوه شعبان غده حرکت کردیم.
با توجه به اینکه بعضی قسمت از مسیر برف سنگینی داشت، برف کوبی هم می کردیم. بعد از دوساعت به ابتدای شیب اصلی رسیدیم.
 برای دسترسی قله شعبان غده مسیرهای متعددی وجود دارد که مهمترین آنها مسیر غربی و شرقی می باشد.
 مسیر غربی کمی دست به سنگ دارد اما با توجه به بهمن  گیر بودن آن قسمت، صعود در این فصل مناسب نبود بنابر این ما از مسیر شرقی که همجوار کوه شعبان کچل است و دست به سنگ زیادی دارد، به سمت قله رفتیم.
بین راه استراحت کوتاهی کرده و پس از خوردن کمی بیسکوییت و نوشیدن چای دوباره به راه خود ادامه دادیم.
 کم کم خورشید هم غروب می کرد و هوا تاریک می شد اما با وجود روشنی ماه، احتیاجی به چراغ پیشانی نداشتیم تا اینکه ساعت 20:45در شبی مهتابی و هوایی خوب به قله رسیدیم و پس از پیدا کردن جای مناسب چادر را برپا کردیم.
بعد از صرف شام ساعت حدود 24 خوابیدیم.

روز جمعه 19 اسفند
ساعت 7:30  از خواب بیدار شدیم وپس از خوردن  صبحانه(نیمرو) چادر را جمع کرده و ساعت 9:45 به سمت پایین حرکت کردیم. امروز هم هوا خیلی خوب بود.
ساعت 12:15 به روستای میهم علیا رسیده و منتظر مینی بوس شدیم. پس از بیست دقیقه ماشین آمد و راهی قروه شده و ساعت 12:45 به ترمینال قروه رسیدیم.
گزارشگر: علی الیاسی
موقعیت جغرافیایی:
کوه شعبان غده در جنوب شرقی قروه واقع شده و مسیر آن از روستای میهم علیا می باشد.